HTML

Labdarúgás szimulációk a gyakorlatban

A labdarúgás szimulációs jelölőnyelv a gyakorlatban. Közeleg csapatod mindent eldöntő mérkőzése? Kutasd magad a szakmai lehetőségeket: ki játsszon, hol játsszon, mit játsszon? Ha csak egyetlen A4 oldalt van időd elolvasni, akkor íme: ezt olvasd el.
Kiemelt cikk: Közösségi erőforrás-megosztás a labdarúgásban


FerSML=Football(er) Simulation Markup Language, azaz labdarúgás-szimulációs jelölőnyelv. (S íme itt a projekt honlapja.)

Ki ne szeretné?

Avatár fejlesztők mazsolázó


Bátfai Norbert: ESP, NED, Debrecen.
Bátfai Erika: Basel.
Így fest egy MOTOROLA DROID-on (wifin át) ez a blog:

Friss topikok

Linkblog

Megmagyarázzuk a bizonyítványt, avagy miért nem csapott le a magyar turul?

2010.08.05. 15:24 nb

Tegnap azzal a kérdéssel kezdtük, hogy lecsap-e Bázelben a magyar turul? Nem csapott le. Sokan ezt számon is kérik a szimulációkon…

Vereséget mi sem vártunk, de csak a 4-3-2-1 és 4-2-3-1 esetén nem, illetve 3-4-3 formációban volt még halvány győzelem jósolva, illetve 4-4-2 esetén egy még halványabb, ha a Bázel is 4-4-2 rendben játszik.

Ma este újra belenézek a mérkőzésbe, de a hivatalosan felvillantott 4-1-4-1 nekem inkább 4-3-3-nak tűnt. S erre tudjuk építeni a szimulációs bizonyítvány magyarázatát :) A tegnapi kezdővel most 4-3-3-ban futtatunk egy szimulációt, hogy pontosítsuk a korábbi „előrejelzést”.

Folyt. köv. hamarosan. és íme:

 2999 mérkőzésből 254 bázeli, 356 debreceni győzelem, illetve 2388 döntetlen. (+/-1 a megjelenítés miatt lehet differencia, ha a kedves olvasó összeadja a 3 számot, volt már ilyen)

Érdekes, hogy mennyire "érzékeny" a modell a 33-as és a 77-es (már megszokhattuk, hogy nem használjuk fel a játékosok nevét) középályás pozíciójának megcseréslésére, mert lássuk csak:

 

Hogy emlékeztek, hol játszottak (átlátszó műblogger kérdés :), mert a modell szempontjából az utóbbi szimuláció sikeresebb, abban az értelemben, hogy jobban fedte a valóságot a kimenetelt illetően.

Az első és második kép mutatta szimulációkban ezeket a debreceni avatárokat használtuk:

 

(A DVSC-nek nem találtunk megfelelő licencű logót, az FC Basel esetén a Wikipédián volt használható engedélyű, itt: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/FC_Basel.png s ennek a linknek a megadásával eleget is tettünk az engedély előírásának.)

2 komment

Címkék: bajnokok ligája basel európa liga fersml labdarúgás szimulációs jelölőnyelv football(er) simulation markup language labdarúgás szimuláció elosztott szurkolói avatár adatbázis

A bejegyzés trackback címe:

https://fersml.blog.hu/api/trackback/id/tr542201360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aquarelin 2010.08.05. 18:20:59

Ok, de a szimulációk kezdetén nem lehetne egy korábbi eseményből (az előző egymás ellen játszott meccsből ha volt ilyen) kiindulni ? Nem lehet bővíteni a profilt ?
Pl.
- "A" játékos lefutotta "N"-t,
- "C" játékost semlegesítette "K" és "L"
Valami ilyesmi, ami adott felállásban, 2 csapat relációjában értelmezhető.
Király ötlet, mi lesz velünk ha már nem lesz Paul ?

nb · http://fersml.blog.hu 2010.08.05. 19:39:02

A mostani avatárok (www.inf.unideb.hu/~nbatfai/Debrecen_Basel/) a Debrecen-Basel mérkőzés alapján készültek, amit figyeltünk minden játékos esetén:

- lövések száma
- labdaszerzések (megtartva vagy megjátszva) száma
- szóló labdás felfutások száma

A célom éppen ez, hogy folyamatosan fejlesszük a modellt, a könnyű része, hogy a javaslatokat, tippeket stb. beveszem a FerSML nyelvű leírófájlba, a nehezebb, hogy ezeket a szimulációs szoftver valóban használja is fel. a nehézség abban áll, hogy a szoftver módosítása a modell módosítását is jelenti, ami során figyelni kell, hogy a lényeg: néhány megfigyelt jellemző eloszlása, pl. az össze gólok száma egy adott tornán vagy mérkőzések sorozatán ne "romoljon el", azaz ugyanaz legyen, mint a valóságos tornákon, sorozatokon.

Ez sokkal jobb lesz a polipnál, mert ha sikerül elég sok érdeklődőt bevonni, akkor őket a polip karjának tekintve már egy komoly agyat fogunk alkotni :)
süti beállítások módosítása