HTML

Labdarúgás szimulációk a gyakorlatban

A labdarúgás szimulációs jelölőnyelv a gyakorlatban. Közeleg csapatod mindent eldöntő mérkőzése? Kutasd magad a szakmai lehetőségeket: ki játsszon, hol játsszon, mit játsszon? Ha csak egyetlen A4 oldalt van időd elolvasni, akkor íme: ezt olvasd el.
Kiemelt cikk: Közösségi erőforrás-megosztás a labdarúgásban


FerSML=Football(er) Simulation Markup Language, azaz labdarúgás-szimulációs jelölőnyelv. (S íme itt a projekt honlapja.)

Ki ne szeretné?

Avatár fejlesztők mazsolázó


Bátfai Norbert: ESP, NED, Debrecen.
Bátfai Erika: Basel.
Így fest egy MOTOROLA DROID-on (wifin át) ez a blog:

Friss topikok

Linkblog

"Lemossuk a gyalázatot!" egyrészt, másrészt ha tudna időutazni a holland szakvezetés...

2010.07.12. 15:56 nb

"Lemossuk a gyalázatot!"

dolgozott bennem Petőfi, mivel narancs győzelmet vártunk (nem érzésünk, hanem szimulációink nyomán). Mentség persze akadna bőven: a szoftver nem tudta a 4-2-3-1 hadrendet, a hollandoknál  nem Khalid BOULAHROUZ és Demy DE ZEEUW, hanem Gregory VAN DER WIEL és Nigel DE JONG kezdett és sorolhatnánk. Ámde hiába dolgoztam be ma ezt az új felállást a programba, hiába tettem a kérdéses játékosokat a szimulációba, az eredmények nem akarnak változni. No persze kérem ilyen a véletlennel való munka! De ha újra futtattam az összes formációt, akkor mégiscsak van fontos változás, amit észrevehetünk!

De a szoftver szempontjából a torna nagyon hasznos volt: számos hiba kijött (ami a mobilos kezdetek óta a PC kiadásokba belekerült) az intenzív használat során.

Ma kiadást is váltottunk, a Who will win the World Cup 2010 for FerSML változatot a Who won the World Cup 2010 for FerSML kiadás követi majd, ennek 0.0.1 változata már letölthető a projekt lapjáról. S mit mutatnak az eredmények: ha előbb dolgozom be a progiba a 4-2-3-1 rendet vagy a holland szakvezetés tudna időben visszautazni, miután olvassa ezt a blogot, akkor biztos nem így állnak fel, mert:

NED-ESP
by 0.0.1
ESP formations
4-3-3 4-4-2 4-3-2-1 3-4-3 4-2-3-1
NED
formations
NED
wins
ESP
 wins
Drawn
games
NED
wins
ESP
wins
Drawn
games
NED
wins
ESP
wins
Drawn
games
NED
wins
ESP
wins
Drawn
games
NED
wins
ESP
wins
Drawn
games
4-3-3 243 161 96 322 87 91 291 104 105 384 49 67 374 69 57
4-4-2 127 241 132 228 137 135 285 94 121 255 118 127 287 113 100
4-3-2-1 192 184 124 206 178 116 240 177 83 241 156 103 402 53 45
3-4-3 96 294 110 152 232 116 191 233 76 214 197 89 304 120 76
4-2-3-1 90 332 78 127 266 107 60 388 52 87 346 67 238 197 65

A teljes táblázat kint vana  projekt lapján: http://footballerml.sourceforge.net/#Try_or_Download

Az elmúlt napokra visszatekintve pozitívum volt Brazília nem hangsúlyos, illetve Uruguay szép szereplésének előrejelzése. Negatívum pedig, hogy Argentína jóval előkelőbb játékát várta a program. (Az edzői avatárok egyelőre nem játszanak lényegi szerepet a futó kiadásokban.)

2 komment

Címkék: döntő foci vb szimuláció fersml labdarúgás szimulációs jelölőnyelv football(er) simulation markup language

A bejegyzés trackback címe:

https://fersml.blog.hu/api/trackback/id/tr512146737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bexa 2010.07.12. 18:29:01

Nem lehet, hogy ez a szimulációszám egyszerűen kevés? Nem ismerem, hogy belülről hogy működik a modelled, de ha úgy ahogy képzelem (sok véletlenszám-generálással, figyelembe véve az avatarok helyes passz/lövés valószínűségeit), akkor az nagyon sok kombináció. Azt szoktad nézni, hogy a szimulációszám növelésével hogy konvergálnak a meccsvégeredmény valószínűségek?

nb · http://fersml.blog.hu 2010.07.12. 18:46:18

@bexa: egyelőre ezt csak heurisztikusan néztem az elmúlt napokban. Például amikor futtattam az összes formáció párosítást, lefuttattam minden párt 20 mérkőzésen, 100-on, 200-on, s kb. szemmel néztem, hogy legyenek "konvergens" arányok.

Tipikusan még csak olyan durva teszteken vagyok túl, hogy megcserélem a NED és ESP csapat avatárját és akkor forduljanak az eredmények. Ez megy :)

Eddig deduktívan csak azt néztem, hogy az összes lőtt gólok száma azonos eloszlású legyen, mint a valóságban: arxiv.org/abs/1004.2003 15. oldal alján kezdődik.

A modellt alapvetően a felállások hajtják meg, de azon belül persze, ahogy írod is, az avatároknál lévő relatív gyakoriságok. De a dolog folyamatosan fejlődik (korábban, például az ASA-nál sima "vak" valségek voltak eseményeknél, hogy az említett eloszlás stimmeljen a végén, most ezeket "rontom el" az avatárok "okos" valségeire :), igyekszek kitenni egy részletesebb leírást is a modellről.

Azért sok meglepő momentum is lehet majd a modellben, például 10 percesek a találkozók.
süti beállítások módosítása