HTML

Labdarúgás szimulációk a gyakorlatban

A labdarúgás szimulációs jelölőnyelv a gyakorlatban. Közeleg csapatod mindent eldöntő mérkőzése? Kutasd magad a szakmai lehetőségeket: ki játsszon, hol játsszon, mit játsszon? Ha csak egyetlen A4 oldalt van időd elolvasni, akkor íme: ezt olvasd el.
Kiemelt cikk: Közösségi erőforrás-megosztás a labdarúgásban


FerSML=Football(er) Simulation Markup Language, azaz labdarúgás-szimulációs jelölőnyelv. (S íme itt a projekt honlapja.)

Ki ne szeretné?

Avatár fejlesztők mazsolázó


Bátfai Norbert: ESP, NED, Debrecen.
Bátfai Erika: Basel.
Így fest egy MOTOROLA DROID-on (wifin át) ez a blog:

Friss topikok

Linkblog

A robotfocitika három törvénye

2010.12.28. 12:18 nb

  • Robot nem rúghat gólt emberi kapuba!
  • A robotnak engedelmeskednie kell az emberi játékos „HAGYD!” parancsának, ha az nem ütközik az első törvénybe!
  • A robotnak védenie kell a saját kapuját, ha az nem ütközik az első vagy a második törvénybe!

Kétlem, hogy 2050-re kénytelenek lennénk ilyen törvényeket programozni a robotokba, ha győzni akarnánk a hibrid világbajnokságon (Stuart Russel, Peter Norvig: Mesterséges intelligencia, Panem 2005, 1064. o.) de ki merne jósolni?

Első lépések

A https://sourceforge.net/projects/sserver/ lapról az rcssserver és az rcssmonitor telepítése (itt olvashatsz a szerverről, azaz a szimulációs környezetről részletesebben: http://dev.inf.unideb.hu:8080/c/document_library/get_file?p_l_id=10904&folderId=72287&name=DLFE-2502.pdf a 29. fóliától)

Ágensek fejlesztése a FerSML platform szempontjából irrelevánsnak tűnik most, viszont a szerveroldal esetleges továbbfejlesztése nem. Ez indokolja, hogy érdemes megismerkednünk a RobotFoci 2D szimulációs platformmal.

A világbajnok japán csapat forrásai GNU licenccel hozzáférhetőek, s az Agent2D csomagon alapulnak. Az említett csapatot bemutató doksiban (http://julia.ist.tugraz.at/robocup2010/tdps/2D_TDP_HELIOS.pdf) ajánlják, hogy saját csapatunkhoz is érdemes ebből kiindulni. Tegyük ezt!

(Itt egy YouTube videó az ugyancsak nyílt, kínai csapattal vívott döntőről: https://www.youtube.com/watch?v=BVWkndHk3AE)

Agent2D, C++


Letöltés: japánul olvasók komoly előnyben, http://en.sourceforge.jp/projects/rctools/releases/
Az agent2d sikeres telepítéshez fent kell legyen a Boost template metaprogram könyvtár (olyan, mint a Loki könyvtár), ezt kényelmesen felteheted akár a Synaptic-al is. Illetve szükség van a librcsc-re, amit ugyanerről a lapról forrásban ránthatsz le. Autoconf-os, így a szokások módon tedd fel:

./configure --prefix=/home/norbi/locallibrcsc/
make
make install


Az Az agent2d installkor pedig hivatkozz erre

./configure --with-librcsc=/home/norbi/locallibrcsc/
make

az src/start.sh szkripttel tudod indítani a mérkőzést

 

Atan, Java
 

Természetesen Javában is kísérletezhetsz, például az Atan http://atan1.sourceforge.net/ segítségével. (A http://dev.inf.unideb.hu:8080/c/document_library/get_file?p_l_id=10904&folderId=72287&name=DLFE-2502.pdf előadásban említett néhány egyszerűbb Java csomag után döntöttünk e mellett.)


 

 

3 komment

Címkék: helios robocup agent2d librcsc rcssserver rcssmonitor

A bejegyzés trackback címe:

https://fersml.blog.hu/api/trackback/id/tr652543768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Veyron007 2011.09.13. 11:50:24

Tanár Úr!

Érdeklődni szeretnék, hogy lehet az Atan csapatot beállítani Linux alatt?

nb · http://fersml.blog.hu 2011.09.14. 10:25:38

@Veyron007: hamarosan kint a jegyzet (pár óra), addig is jobb az aktuális posztokba kommentelni, ott szem előtt van, itt már kevesen olvasnak.

nb · http://fersml.blog.hu 2011.09.14. 18:30:19

így futtatod pl.:
[norbi@sgu atan_0.4.3]$ java -cp atan.jar:log4j-1.2.16.jar sample.Simple1Run
süti beállítások módosítása