HTML

Labdarúgás szimulációk a gyakorlatban

A labdarúgás szimulációs jelölőnyelv a gyakorlatban. Közeleg csapatod mindent eldöntő mérkőzése? Kutasd magad a szakmai lehetőségeket: ki játsszon, hol játsszon, mit játsszon? Ha csak egyetlen A4 oldalt van időd elolvasni, akkor íme: ezt olvasd el.
Kiemelt cikk: Közösségi erőforrás-megosztás a labdarúgásban


FerSML=Football(er) Simulation Markup Language, azaz labdarúgás-szimulációs jelölőnyelv. (S íme itt a projekt honlapja.)

Ki ne szeretné?

Avatár fejlesztők mazsolázó


Bátfai Norbert: ESP, NED, Debrecen.
Bátfai Erika: Basel.
Így fest egy MOTOROLA DROID-on (wifin át) ez a blog:

Friss topikok

Linkblog

Labdarúgás szimulációk a gyakorlatban: az első gyakorlat a 2010-es VB!

2010.07.06. 14:57 nb

A labdarúgás szimulációs jelölőnyelv a gyakorlatban. Közeleg csapatod mindent eldöntő mérkőzése? Kutasd magad a szakmai lehetőségeket: ki játsszon, hol játsszon, mit játsszon?

A FerSML platform célja egy olyan szimulációs környezet (egy új XML nyelv és az azt feldolgozó szimulációs szoftver) kialakítása, melyben a véletlentől függő, megfigyelt jelenségek ugyanolyan statisztikai tulajdonságokat mutatnak, mint amilyeneket a valóságban tudunk megállapítani [1].

Nézzünk egy példát! Eddig 10 olyan világbajnokságot rendeztek, amiben az első négy hely 4 negyeddöntő, két elődöntő, döntő és a harmadik-negyedik helyért folyó mérkőzéssel alakult ki. Ha ezen a 10 tornán megvizsgáljuk a lőtt gólok számát és ugyanilyen tornákat szimulálunk a FerSML platformon, akkor a jelenlegi modellünket dicséri, hogy a szimulált és lőtt gólok számának eloszlása egyezik [2], [3].

Jelen pillanatban a (még nagyon kezdeti állapotában lévő) szimulációs modell tesztelésére remek lehetőséget ad tehát a VB. Használjuk előrejelzésre!

Az első ábrán első-második-harmadik-negyedik helyezettek konkrét kombinációinak gyakoriságát látjuk:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A másodikon megszámoltuk, hogy e kombik közül ki hányszor volt első:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az eddig futtatott szimulációk elérhetőek a FerSML projekt lapján: footballerml.sourceforge.net/#Try_or_Download

[1] N. Bátfai, „Footballer and Football Simulation Markup Language and related Simulation
Software Development”, Journal of Computer Science and Control Systems, Vol. 3., No. 1., electroinf.uoradea.ro/reviste CSCS/documente/JCSCS_2010/JCSCS_Nr_1_integral.pdf (2010).
[2] Norbert Bátfai: Bevezető számítások a labdarúgás szimulációs jelölőnyelv kialakításához,
Híradástechnika (elfogadva), 2010.
[3] Norbert Bátfai: The Socceral Force, CoRR, abs/1004.2003, http://arxiv.org/abs/1004.2003
(2010)


 

6 komment

Címkék: uruguay germany ger netherlands spain esp uru world cup 2010 ned labdarúgó világbajnokság fersml labdarúgás szimulációs jelölőnyelv football(er) simulation markup language

A bejegyzés trackback címe:

https://fersml.blog.hu/api/trackback/id/tr42133523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nb · http://fersml.blog.hu 2010.07.06. 17:39:37

Ma kényelmesen hátradőlve nézem majd a NED-URU találkozót, mert NED győzelem esetén a legfrissebb diagram (0.0.22, a postban az alsó) szerint ez a jóslat. URU siker esetén pedig az első diagram bátor URU-GER-NED-ESP konkrét sorrend felé tettünk egy lépés!

nb · http://fersml.blog.hu 2010.07.07. 14:57:45

Bár a (0.0.22 szerinti) felső grafikonon URU-GER-NED-ESP sorrend a leggyakoribb, ha öszeadjuk, hogy ki hány esetben első, akkor kapjuk a lenti grafikont, amin NED a nyerő. A tegnap esti meccs ennek megfelelően alakult.

Ma este mindkét grafikon alapján GER győzelmet várok.

bexa 2010.07.07. 16:04:05

és honnan szereztetek adatokat ezekre a játékosokra?
mert én is ilyen modellezésen kezdtem el gondolkodni (még csak gondolkodni), de ott elakadtam, hogy csak pénzért lenne adat (premier league).
van valamilyen ingyenes forrás?
előre is köszi a választ.

nb · http://fersml.blog.hu 2010.07.07. 16:17:26

@bexa: A mi megközelítésünkben (azaz a FerSML projekt megközelítésében, erről pl. itt olvashatsz részletesebben: www.inf.unideb.hu/~nbatfai/FerSMLPlatform.pdf) az adatok rendelkezésre állnak, ilyesmi XML fájlokban: footballerml.sourceforge.net/0.0.6/FerSML.avatar.xml

A szóban forgó VB-s szimulációkhoz az imént hivatkozott avatár fájlbeli valségeket (pl.: gaining_ball vagy a shutting_goal tagot) a FIFA csapatonkénti VB statisztikai lapjain lévő adatok alapján heurisztikusan becsültük.
süti beállítások módosítása