A labdarúgás szimulációs jelölőnyelv a gyakorlatban. Közeleg csapatod mindent eldöntő mérkőzése? Kutasd magad a szakmai lehetőségeket: ki játsszon, hol játsszon, mit játsszon?
A FerSML platform célja egy olyan szimulációs környezet (egy új XML nyelv és az azt feldolgozó szimulációs szoftver) kialakítása, melyben a véletlentől függő, megfigyelt jelenségek ugyanolyan statisztikai tulajdonságokat mutatnak, mint amilyeneket a valóságban tudunk megállapítani [1].
Nézzünk egy példát! Eddig 10 olyan világbajnokságot rendeztek, amiben az első négy hely 4 negyeddöntő, két elődöntő, döntő és a harmadik-negyedik helyért folyó mérkőzéssel alakult ki. Ha ezen a 10 tornán megvizsgáljuk a lőtt gólok számát és ugyanilyen tornákat szimulálunk a FerSML platformon, akkor a jelenlegi modellünket dicséri, hogy a szimulált és lőtt gólok számának eloszlása egyezik [2], [3].
Jelen pillanatban a (még nagyon kezdeti állapotában lévő) szimulációs modell tesztelésére remek lehetőséget ad tehát a VB. Használjuk előrejelzésre!
Az első ábrán első-második-harmadik-negyedik helyezettek konkrét kombinációinak gyakoriságát látjuk:
A másodikon megszámoltuk, hogy e kombik közül ki hányszor volt első:
Az eddig futtatott szimulációk elérhetőek a FerSML projekt lapján: footballerml.sourceforge.net/#Try_or_Download
[1] N. Bátfai, „Footballer and Football Simulation Markup Language and related Simulation
Software Development”, Journal of Computer Science and Control Systems, Vol. 3., No. 1., electroinf.uoradea.ro/reviste CSCS/documente/JCSCS_2010/JCSCS_Nr_1_integral.pdf (2010).
[2] Norbert Bátfai: Bevezető számítások a labdarúgás szimulációs jelölőnyelv kialakításához,
Híradástechnika (elfogadva), 2010.
[3] Norbert Bátfai: The Socceral Force, CoRR, abs/1004.2003, http://arxiv.org/abs/1004.2003
(2010)